woensdag 20 maart 2013

2013 maart Brief van Asti en Yuvim

Aan de kinderen van de E A Borgerschool in Joure

Halo teman-teman di sekolah Borgerschool…apa kabar…?
Perkenalkan nama saya Asti, saya senang berkenalan dan menulis surat ini kepada teman-teman.. memang kita tidak bertemu langsung, tetapi lewat surat mungkin kita bisa menjadi teman yang akrab untuk bercerita, tentang sekolah dan banyak hal. Saya mengucapkan terima kasih karena teman-teman mau membantu kami di Timor dengan usaha ternak sapi. Sapi memang banyak di timor dan sapi adalah ternak yang mendatang keuntungan ganda, seperti kotoran untuk pupuk pertanian dan daging untuk makanan manusia. Kami akan bekerja bersama untuk mencari makanan sapi berupa rumput dan juga selalu membersihkan kandang supaya dia sehat dan gemuk… terima kasih teman-teman. Salam Asti

Hallo beste vrienden van de Borgerschool hoe gaat het met jullie? Ik wil me even voorstellen mijn naam is Asti, ik vind het leuk om me aan jullie voor te stellen door een brief te schrijven. Helaas kunnen we elkaar niet ontmoeten, maar misschien kunnen we via deze brief vrienden worden. En elkaar vertellen hoe het op school en met andere activiteiten gaat. Ik wil jullie heel erg bedanken dat jullie ons willen helpen door straks een Koe te mogen verzorgen. Er zijn heel veel koeien op Timor en daar heb je dubbele voordelen van als je een KOE bezit. Je kunt de mest goed gebruiken voor de tuin en je krijgt  er vlees van om te eten. Wij in het kindertehuis zullen met z’n allen gras voor de Koe zoeken en ook altijd de stal van de Koe schoonhouden. Zodat de Koe gezond is en goed groeit.  Heeeeel erg bedankt, groetjes Asti 
_____________________________________
Hi…. Saya bernama Yuvim Banunaek… saya kelas 3 SMP, nanti di bulan april saya akan ujian akhir dan pindah ke SMA. Walaupun kita tidak bertemu secara langsung tetapi kita bisa menjadi teman yang baik. Terima kasih karena teman-teman mau membantu kami anak-anak di timor. Saat ini di Timor masih banyak hujan, hampir setiap hari. Kami ke sekolah harus membawa payung atau mantel hujan. Apabila ada yang mau bercerita dengan saya lewat surat, saya akan senang sekali... saya menunggu surat dari kalian... terima kasih    salam   Yuvim

 Hi Mijn naam is Yuvim Banunaek ik zit in de derde klas van het voortgezet onderwijs en straks in april moet ik examen doen. Daarna ga ik naar de bovenbouw van het voortgezet onderwijs. Wij kunnen elkaar helaas niet ontmoeten maar we kunnen wel goede vrienden worden. Haretlijk dank dat jullie ons willen helpen. Op dit moment is er nog heel veel regen (regentijd)hier. Zowat elke dag plensbuien. Als we naar school gaan hebben we paraplu’s en jassen nodig. Wie wil er met mij schrijven? Ik zou het heel leuk vinden, nogmaals heel erg bedankt.     Groetjes Yuvim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten